Stavba výfukového tlumiče

Sem přijde všechno, na co neexistuje žádná rubrika.

Stavba výfukového tlumiče

Příspěvekod pepiv » pondělí 28 červen 2010, 15:17

Neví někdo, prosím, jak vypadá příčný řez výfukovým tlumičem u nového modelu?
Naposledy upravil pepiv dne čtvrtek 01 červenec 2010, 14:48, celkově upraveno 1
pepiv
 

Re: Příčný řez výfukovým tlumičem

Příspěvekod pepiv » středa 30 červen 2010, 23:09

Tak pro ty, koho to zajímá: zde je rentgenogram výfuku nového modelu. Jedná se o koncovou část, koncovou třetinu výfuku z boční projekce, tedy tak, jako by jste se dívali na výfuk ze strany motocyklu v podřepu (obrázek je rotován o 90 stupňů). Ta spodní horizontální čára (zatmavení) je přepážkou, níž prochází silná trubka vedoucí plyny až do třetí (tedy poslední komory) výfuku. Odtud se plyny vrací trubkou už menšího průsvitu zpět do druhé komory (prostření) a z ní už ven a to ještě slabší trubkou (jedná se o trubku co čouhá z výfuku ven). To horní horizontální zatmavení pravděpodobně není neprůchodná přepážka ale svár "čepce" výfuku společně s nějakou průchozí přepážkou (polopřepážkou - nevím přesně).
Obrázek
By pepiv at 2010-06-30
Naposledy upravil pepiv dne čtvrtek 01 červenec 2010, 12:19, celkově upraveno 1
pepiv
 

Re: Příčný řez výfukovým tlumičem

Příspěvekod pepiv » středa 30 červen 2010, 23:30

Pro doplnění zde je zachycena první a druhá komora výfuku společně s 1. a 2. přepážkou (místa horizontálního zatmavení). Komory jsou po stěných pláště výfuku opatřeny sítovým plechem, zřejmě pro utlumení turbolencí a rezonance. Rovněž jsou přes toto síto ceděny zplodiny přicházející z výfukového svodu (na obr. zachyceno úplně dole).
Obrázek
By pepiv at 2010-06-30
pepiv
 

Re: Příčný řez výfukovým tlumičem

Příspěvekod rastakvajanasta » čtvrtek 01 červenec 2010, 11:34

Zajímavý :!: Dobrá práce :_OK: (Nevím jak to vypadá na starších výfucích, ale asi podobně... já mám poslední komoru vyřezanou a když posvítim dovnitř jsou tam přesně vidět ty tři uříznutý trubky v přechodu mezi bývalou předposlední (teď už poslední) a bývalou poslední (dnes již neexistující) komorou. Takže už se zpět nic nevrací a jde to rovnou ven, mno však je to taky pěknej randál :lol: )
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Příčný řez výfukovým tlumičem

Příspěvekod pepiv » čtvrtek 01 červenec 2010, 12:38

Původně jsem plánoval odstranění konce té poslední, nejslabší na šikmo uložené trubky a její nahrazení pouze v místě od pláště ven pořádnou trubkou o průměru 4,5 cm. Teď si ale nejsem jist, jestli to nebude příliš velký zásah do tohoto důmyslného systému, protože se tím odstraní to vracení se plynů (smyčka). Např. Renegade tady psal, že tu slabou trubičku jen kouskem odehnul, což by mělo být ještě přijatelný řešení...
To Rasta: pozoruješ s těma kuchlýma výfukama od Ywet nějakou změnu v průběhu točivého momentu motoru? Zhoršení či zlepšení? O superzvuku nepochybuju, každý alespoň ví, že jedeš. :D
pepiv
 

Re: Příčný řez výfukovým tlumičem

Příspěvekod Standa » čtvrtek 01 červenec 2010, 14:33

Já si myslím, že by asi bylo nejlepší tu výstupní trubku kompletně nahradit trubkou stejného průměru jako je ta nejkratší..
Docílilo by se dobrého průchodu plynů s minimálním zvýšením hlučnosti..
Jinak PEPIV chválím obrázky, kdes to splašil?
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: Příčný řez výfukovým tlumičem

Příspěvekod rastakvajanasta » čtvrtek 01 červenec 2010, 17:14

pepiv píše:To Rasta: pozoruješ s těma kuchlýma výfukama od Ywet nějakou změnu v průběhu točivého momentu motoru? Zhoršení či zlepšení? O superzvuku nepochybuju, každý alespoň ví, že jedeš. :D


Jede to stejně jako předtím, možná se malinko zlepšil průběh v rozmezí asi 2500 - 3500 ot., teoreticky bych si myslel, že se urychlí odvod plynů a projeví se to víc (motor bude snáz dýchat), ale teorie je jedna věc, praxe druhá... asi by to chtělo udělat odpovídající úpravy i na straně sání.
Funkce je teda spíš zvuková, což se mi líbí, páč originální naladění motoru mi docela vyhovuje.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Stavba výfukového tlumiče

Příspěvekod Standa » čtvrtek 01 červenec 2010, 18:36

Ono záleží na kolik byly škrcené původní výfuky co jsi měl, pro mne byla změna obrovská po odvrtání orig. udušeného výfuku.
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: Stavba výfukového tlumiče

Příspěvekod rastakvajanasta » čtvrtek 01 červenec 2010, 19:44

stand píše:Ono záleží na kolik byly škrcené původní výfuky co jsi měl, pro mne byla změna obrovská po odvrtání orig. udušeného výfuku.


To je fakt, já měl původně výfuky 88-89 a ty asi moc škrcený nebyly. Ale psals taky něco o tom, že jsi nějak upravoval i airbox, to tomu nejspíš pomohlo.
Podle mě se výhody průchozího výfuku nejlíp projeví až s jiným filtrem a přetryskovaným/seřízeným karbcem.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Stavba výfukového tlumiče

Příspěvekod Standa » pátek 02 červenec 2010, 07:16

Ano upravoval jsem i sání, ale asi po roce od ůpravy výfuku, samotná úprava výfuku zlepšila spodek otáček (musel jsem seřídit zároveň i směs, protože motorka začla poštěkávat do výfuku-chudá směs), pak úprava airboxu tomu dohnala i hořejšek kdy se motor začal lépe cítit ve vyšších otáčkách, začal se rychleji vytáčet a jeho výkon je tam o poznání větší (tady už žádná úprava směsi neproběhla).
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko


Zpět na Aneb co se nikam nevešlo - diskuse a další činnosti...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron