Stránka 1 z 2

Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: neděle 21 únor 2010, 13:12
od Wáca
....má tady někdo z vás na donckovi progresivní pružiny? jak na předku tak na zadku? chtěl bych je tam šoupnou jelikož jezdim v terénu a ty origo sou moc měký.

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: neděle 21 únor 2010, 14:33
od kajlak
ty jezdis zavody nebo neco takovyho? :lol: ja jen predek vypodlozil o cca 6cm a zadek mam pritvrzenej a jde me stelovat odskok :banana: a stejne by jsi musel jit z vahou domika dolu aby jsi mohl vyuzit teren trochu vic :-bay jinak jeste zkusim dat do prednich tlumicu jiny olej

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: neděle 21 únor 2010, 16:53
od Bago
Tak hlavně na to, abys měl tvrdší pružiny, nemusíš mít nutně progresivní...
Stačilo by si nechat vyrobit tužší pružinu stejný dýlky jako máš na centrálu a v přední vidli.

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: pondělí 22 únor 2010, 10:47
od Renegade
Zadní jsem měl z útlumem taky, než vytekl a musel jsem tam dát klasiku. Ale předek mám progresivní pružiny asi z výroby, nebo je ten němec předemnou měnil. Ještě jsem je trochu přitvrzoval....

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: pondělí 26 duben 2010, 21:27
od Wáca
nemá někdo v plánu kupovat nebo nechávat si vyrobyt tužší pružiny?
jak jde ten kluk ušaten zvednout a přitvrdit ? stačí dát delší a tvrdší pružiny?

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: pondělí 31 květen 2010, 23:39
od petrpip
No taky sem to jednu dobu řešil. Předek můžeš jedině přitvrdit, jinak kdybys chtěl zvednout, tak vyměnit brejle a prdnout tam upsidy z krosky. No a na zadek jinačí přepákování a nechat navinout delší pružinu. Ale já osobně sem z toho zatim upustil. Je to celkem dost finančně nákladny a vážně pochybuju o tom, že má cenu to dělat. Aspoň teda za ty prachy co bys do toho musel vrazit.

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: pátek 14 březen 2014, 20:05
od peca
Tak sem se rozhodl nacpat do strojovny progresivní pružiny. A když uš tak aj na centrál. Na předek néni problém neco sehnat, ale na zadek sem našel enom Hyperpro a YSS.
Hagon: předky jo, zadek s tlumičem
Wirth-federn: předky jo, zadek-pružina na RD08? z obchodu napsal že se nedělajů(DR02 1993) ,nebo s tlumičem.
Wilbers: předky jo, zadek s tlumičem
nechat udělat: to sem kdysi četl případy že se to celkem rychle unaví, ba že to umí prasknůt, a je otázka jak to navinůt
YSS: předky aj zadky za dobrý peníz. Ale je to Thajská firma. A nikde sem nenašel kloudný reference.
Hyperpro: předky aj zadky za trochu víc peněz, ověřený. ALE z teho co sem tu na fóru četl se ně nelíbí že je strojovna vysoko jak koza. A to se ně na pr.deli nelíbí. Takže jedině upravit (z lehka snížit) pokáď to nejak půjde.
Já bych skusil aj to YSS. Nemáte nekdo nejaký zkušenosti?

EDIT: Tak sem eště při brouzdání na motorkářách našel vlákno Web Martina Macka a tam sem se dočetl že používaly YSS pružiny do tlumičů na Dakaru. A taky nejaká dáma co jezdí okruhy. Tak to asi nebude úplně špatný. Asi jich veznu a uvidím.

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: pátek 11 duben 2014, 21:57
od peca
Tak pružiny namontovány (moto r.v.1993). Pružiny kůpený v AM trade:
1 x Pružiny (pružina) zadního tlumiče HONDA NX 650 Dominator 1988-2003 YSS -Progresivni (AMT58-632.20.0185B-YSS89) = 2619,- Kč
1 x Pružiny přední vidlice HONDA NX 650 Dominator 1988-2003 Progresivní
(AMT502-631.1343B-YSS525) = 2430,- Kč
Pošta nad 5000kč zdarma.
Majů psaný žeprý je to skladem ale kecy kecy kecy. Došlo to v neoriginálním nepopsaném balení :( . Jinak OK.
Na instalaci zadní pružiny doporučuju sehnat stahovák bo je pěkně dlůhá. Olej má byt SAE 10w 500ml.
794 793
Teďka nejaký hodnoty pro porovnání:
Moto se zvedla při stání na rovno bez zátěže o cca 4cm na cca 27cm po spodek rámu pod motorem. Při narovnání z policajta prakticky neklesne. Výška od zemi po bližší hranu brýlí u víčka tlumiče cca107cm po nasednutí (82kg) 105cm. Projel sem to cca 10km a řekl bych že si to trošičku sedlo. Ale ještě bych ubral na tvrdosti. Ve předu sem nechal původní rozpěrné plechy (40mm) takže není problém ubrat (udělám nižší) ale vzadu už su povolený na doraz takže jedině zakrátit na soustruhu pružinu (rovné čela-nepopustit) nebo udělat jinší matku. :( takže opět rozborka. Když sem jel tak mě to na hrbu prohráblo páč už kolo nemělo co tlačit k zemi páč kyvka byla na doraz.
ROZMĚRY: předek starý:............................předek YSS:
D drátu: 5mm__________________________________ 5,2mm
D pružiny: 34,4mm______________________________34,6mm
L natažená: 600mm_____________________________ 625mm
stoupání: 13mm/7mm-progres (L45mm)____________15mm/od 8 po 6mm_progres (L145mm)
ZATÍŽENÍ (měřeno na digitální váze do 300kg, zatěžováno vys.zdviž.vozíkem od Lmin po Lmax, L svin.metrem+-)
L500mm-50kg________________________ (L503-83kg)
L520-39,5kg__________________________ L520-71kg
L540-29kg____________________________ L540-54kg
L560-19kg ___________________________ L560-39kg
L580-9kg_____________________________ L580-27kg
L600-0kg (orig) _______________________ L600-15kg
_____________________________________L615-6kg
____________________________________ L625-0kg (YSS)
Central starý:................................. central YSS:
D drátu: 13mm (včetně barvy)_____________________15mm (vč.barvy)
D pružiny venek: 76mm-vrch 82mm-spodek__________ 80mm-vrch 85mm-spodek(spod.progresivní)
L natažená: 240mm______________________________ 276mm
L namontovaná: 233mm___________________________254mm
stoupání: cca42mm _____________________________ cca33mm(6chodů) 20(1chod) 17(2chody)
hmotnost: 1,6kg_________________________________3,6kg
ZATÍŽENÍ: L240-0kg....................................... L276mm-0kg
L233mm-139kg________________________________L270mm-128kg
L225mm-239kg_______________________________ L265mm-188kg
L222mm-299kg (váha max.303kg)________________L260mm-271kg
____________________________________________ L258mm-300kg
Eště taká fligna jak na horní matku centrálu. Chce to každopádně chudší ruky a delší prsty :D . Já sem si tu matku chytl šikovně mezi špičku ukazováku a prostředníku levé ruky, a při vydělaným centrálu sem ju přilepil sekunďákem na své místo, vystředil zrovna na prostrčený šroub. Protože je nová pružina širší tak je tam eště míň místa, tak akorát pohodlně na dlůhý prst. Nasadil sem oko centrálu do úchytu, prostrčil přiměřeně hluboko šrůb abych neurval přilepenů matku, abych nemusel centál držet, čímž se mě uvolnila levá ruka jejímž prstem sem přitlačil matku a šroub zašrouboval co to šlo. Pak tam vleze mírně zahnutý očko klíč 17 kterým lze matku aspoň trochu zachytit proti protočení. A z pravé strany utahnůt golů 14. Mě se tá matka po lehkém přitažení už sama neprotáčela. Šla tak aj povolit (točeno šroubem).
Uf napsat to trvalo dýl než namontovat :D Hawk, dopsal jsem.

Kecám. Neví prosím nekdo ZARUČENĚ esi se dává do vidlí progres navrch nebo důle??? Každý totiž říká něco inýho. Díky.

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: úterý 15 duben 2014, 19:24
od gallex
kdyz mam vyteklej zadni jak zvejkacka , stavi dat progres pruzinu a ok ?
:teacher:

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: úterý 15 duben 2014, 19:30
od peca
DOD: A protože klucí z Thajska neposlali žádný návod jak se majů pružiny otočit (přední, u zadních to otočit nejde), tak sem na to poslal dotaz do Bikerscrownu jakožto dovozce Hyperpra (trošičku sem lhal že mám Hyperpro no, uznávám, nemá se to) a poslali toto:
Dobrý den,
výška oleje 140mm (měří se na napumpovaném stlačeném tlumiči výška hladiny k hornímu závitu) SAE 7,5
Nějak nechápu otočení pružin? pružiny se dávají progresem (hustěji namotané) dolů ale záleží na typu. Více méně by to nemělo ničemu vadit ikdyby byly obraceně.
Podotýkám že je to na Hyperpro.

Z AM trade kde sem to kupoval (YSS) napsali na krabicu 10W 500ml jak už sem psal výše a otočit:
Dobrý den,
progresivní vinutí se dává většinou dolů
Děkujeme
Takže 2x ne úplně jednoznačná odpověď :( ale já to mám zrovna navrch :? Eště že to nedá tolik práce přehodit.

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: úterý 15 duben 2014, 19:37
od peca
Pokáď máš vyteklý tlumič tak ti pružina nic neřeší.
Pokáď máš tlumič OK tak ti progres přitvrdí v průběhu chodu, tzn. při menším stlačení zabírá jemnější vinutí-měkké, čím víc stlačíš tym víc začne zabírat strmější vinutí-tvrdší.

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: úterý 15 duben 2014, 21:59
od Pruduch
Dovolil bych si drobnou logickou úvahu - pokud bude měkčí část pružiny dole, tak se při stlačení bude "hýbat" o trochu méně hmoty pružiny (tvrdší kus ještě "stojí" a měkčí se už se odzdola stlačuje... v reálu se samozřejmě stlačuje obojí, neb drát je stejnej a liší se jen stoupání, ale "měkčí konec" se bude stlačovat přednostně a pružina se nebude muset tolik "stěhovat" v trubce)... takže nepatrně menší neodpružené hmoty v případě měkčím koncem dolů...

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: středa 16 duben 2014, 22:09
od gallex
prave bych chtel poradit stim zadkem ,jako vzit prachy a koupit novej tlumic umi kazdej bohuzel ne kazdej na to ma, kor kdyz jeste nevim co me ceka v motoru mam nx 650 89 strasne tu motorku miluju a jen tak se ji nevzdam

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: čtvrtek 17 duben 2014, 14:57
od kozzy
Nemusíš hned kupovat novej tlumič. Dá se to zrepasovat. Teď tady někdo psal že ho to stálo kolem třech litrů???? Přijde mi to lepší cesta než tam roubovat tlumič z jiný mašiny kterej může vytýct za 14 dní.

edit:
zkus pročíst tohle vlákno. viewtopic.php?f=17&t=319&hilit=zadn%C3%AD+tlumi%C4%8D&start=45

Re: Progresivní pružiny

PříspěvekNapsal: čtvrtek 17 duben 2014, 19:37
od Jaffa
kozzy :
To jsem psal ja..presne je ta castka 3510kc. Repas u pana Berana.. Ale mel jsem ten tlumic uplne na kasi, vectne pistnice, ktera asi betzne nebejva tak vylitana, ze by nesla pouzit.. a mel jsem na vyber bud pistnici plnou, nebo dutou.. u plny, ktera byla o 600kc levnejsi bych ale prisel o moznost stelovani odskoku, coz jsem nechtel.. takzte jsem si valstne vybral tu nejdrazsi moznou variantu repasu tlumice.. jinak bezne cena za repas je 1750kc.

Ja toho nelituju, dominatora neplanuju prodavat a takhle budu mit mnohem vetsi klid, nez kdyz bych koupil jetej tlumic za litr a trnul kdy mi zase vytece( a ze vytece, kdyz se to nejmin hodi:D)- me ten muj vytek kdyz jsme byli s pritelkyni na ceste z Prahy do Orlickejch hor.. cesta zpatky byla jak na koni :D