Jak správně seřídit bohatost směsi / zmesi ???

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Vzdušník

Příspěvekod KTM94 » čtvrtek 14 duben 2011, 14:42

Po několika prosezených večerech u počíteče, kde jsem se marně pokoušel hledal seřízení vzdušníku karburátoru, jsem se rozhodl, že si nechám poradit a tím musím založit nové téma. Nikde není napsáno, když vzdušník vytáčím jestli přidávám benzín nebo vzduch. Myslím si, že když zatáčím, tak obohacuji tudíž přidávám benzín.
Díky Tonda
KTM94
 
Příspěvky: 9
Registrován: sobota 11 září 2010, 21:25

Re: Vzdušník

Příspěvekod Gwynbleidd » čtvrtek 14 duben 2011, 15:01

Po směru hod. ručiček ochuzuješ, proti obohacuješ.
Uživatelský avatar
Gwynbleidd
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 162
Obrázky: 23
Registrován: středa 21 říjen 2009, 07:47
Bydliště: Trojannovice

Re: Vzdušník

Příspěvekod rastakvajanasta » čtvrtek 14 duben 2011, 15:16

Je to jak píše Gwynbleidd. A mám za to, že "vzdušník" by měl regulovat vzduch, ale na karbci z Doncka se reguluje palivo, takže to vlastně vzdušník není :teacher: . Ono je český názvosloví v tomhle stejně celkem napikaču. Nakonec není důležitý jméno, ale fukce, že :D
Další věc je, že jestli tam máš sériovou volnoběžnou trysku, tak to pravděpodobně zůstane chudý, ať už s tím budeš kroutit jakkoli :roll: a za poslední tímhle šroubkem se šteluje pouze volnoběžná směs, ale to asi chceš.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Vzdušník

Příspěvekod KTM94 » čtvrtek 14 duben 2011, 21:25

Četl jsem i tvůj příspěvek s tryskami, volnoběžnou trysku mám 48 tak jsem chtěl koupit zmiňovanou 50 nebo 52, ale z Hondy mi napsali, že je jenom jedna a to 48. Nevím jestli mám shánět z novějšího Domíka, ale mám strach aby to pasovalo do toho mého. Proč tady vlastně řeším seřízení karburátoru? Při jízdě po ubrání plynu neklesnou otáčky jak mají ale je tam prodleva a při přidání plynu je tam díra, je to strašně nepříjemné hlavně když uberu a ono to pořád nepatrně táhne. Mám nový válec, píst, guf.ventilů atd. Prasklou přírubu ani membrány v karburátoru nemám. Plynové lanka i sitič fungují,klapka cvaká,dosedá jak má, čistil jsem ho několikrát. Při pokusu seřídit karburátor si myslím,že vzdušník nereaguje. Ještě chci dodat, že moto startuje a drží volnoběh normálně.
KTM94
 
Příspěvky: 9
Registrován: sobota 11 září 2010, 21:25

Re: Vzdušník

Příspěvekod Gwynbleidd » pátek 15 duben 2011, 08:18

Jestli myslíme oba ten samý štelovač "Vzdušník", tj. šroubek zespoda u příruby k hlavě. Tak ten reguluje bohatost směsi, která se projevuje hlavně tím jak se motorka projevuje po přidání plynu v nízkých otáčkách - chudší směs (cca 2 otáčky od úplného zašroubování) lépe tahá z nízkých otáček a je celkově trošku živější. Nicméně hůře drží volnoběh a i se sytičem blbě startuje. Proto dávám asi o půl otáčky bohatší a je vše OK. Pokud vím vše mám origo. Na "dopravní zpoždění regulátoru" (karbce) nemá žádný vliv, tam bych hledal chybu v mech. tření plynového lanka nebo spíše následujících hejblat.
Na spoždění reakce by neměl mít vliv žádné štělování, změna trysek ... ani štelování volnoběhu tím šroubkem z boku, spíše že někde něco drhne. Aspoň dle mého názoru laika.
Uživatelský avatar
Gwynbleidd
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 162
Obrázky: 23
Registrován: středa 21 říjen 2009, 07:47
Bydliště: Trojannovice

Re: Vzdušník

Příspěvekod rastakvajanasta » pátek 15 duben 2011, 09:55

KTM94 píše:Proč tady vlastně řeším seřízení karburátoru? Při jízdě po ubrání plynu neklesnou otáčky jak mají ale je tam prodleva a při přidání plynu je tam díra


Tou dírou po přidání plynu máš na mysli, že se motor na okamžik přidusí? Nebo prostě přidáš plyn a motor (bez přidusení) reaguje se zpožděním?

A že je regulace "vzdušníkem" bez odezvy, mě nepřekvapuje. O tom jsem psal v předchozí odpovědi. Zkus nastavit "tovární setup" asi 2 ot. od dorazu a pak při bežícím motoru šroubuj ven (3, 4, 5... otáček) - uvidíš, že se ti budou velmi mírně zvedat volnoběžný otáčky, ale nedostaneš se do bodu, kdy zase začnou klesat, dřív bys šroubek úplně vytočil. To je ta chyba - musíš mít takovou trysku, s kterou při seřízování "vzdušníku" v určitým momentu dosáhneš maxima volnoběžných otáček. Od toho bodu, ať bys točil dovnitř nebo ven, musí otáčky klesat. Pak už jen seřídíš otáčky zpět na 1300rpm dorazem klapky.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Vzdušník

Příspěvekod KTM94 » pondělí 18 duben 2011, 21:34

Tak mám vzdušník na 4,5 ot.Je to lepší,ale ještě to není to pravé ořechové.Nevíte kde bych koupil větší trysku,raději bych velikost 52.V Hondě to nejde,alespoň mi to tak napsali.
KTM94
 
Příspěvky: 9
Registrován: sobota 11 září 2010, 21:25

Re: Vzdušník

Příspěvekod Misak83 » neděle 22 květen 2011, 20:44

a nešla by ta 48. převrtat? já bych to i vyzkoušel, ale nevíte někdo jestli 48 znamená 0.48mm? změřil bych to, ale nechce se mi kvůli tomu sundávat karbec, ale asi to zítra vomrknu jestli nebude co dělat, taky mi to nějak nejde doladit a to mi nedá spát :)
Uživatelský avatar
Misak83
 
Příspěvky: 30
Obrázky: 11
Registrován: sobota 23 duben 2011, 10:42
Bydliště: Mořkov

Re: Vzdušník

Příspěvekod rastakvajanasta » pondělí 23 květen 2011, 07:11

Misak83 píše:a nešla by ta 48. převrtat? já bych to i vyzkoušel, ale nevíte někdo jestli 48 znamená 0.48mm? změřil bych to, ale nechce se mi kvůli tomu sundávat karbec, ale asi to zítra vomrknu jestli nebude co dělat, taky mi to nějak nejde doladit a to mi nedá spát :)


Nevím, jestli bys nedokázal dosáhnout potřebný přesnosti, snazší je to podle mě objednat, není to taková pálka. Čert ví co těch #48 znamená :) možná to budou ty milimetry (0,48), ale třeba KN trysky a Keihin trysky se při stejném čísle liší, čili buď se v mm značí jen jedny z nich, nebo taky ani jedny.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Jak správně seřídit bohatost směsi / zmesi ???

Příspěvekod mirbubak » neděle 28 srpen 2011, 20:42

Dávám sem překlad ze servisního manuálu pro nastavení správné směsi pro Hondu NX 650 Dominator.
Předpokladem je přetěsněný a funkční karburátor, tak aby motor reagoval na otáčení šroubku na směs.

1. Nastavíme základní nastavení - 3 otáčky od úplného zašroubování
2. Zahřejeme motor klidnou jízdou po dobu 10 min.
3. Nastavíme volnoběh na 1300ot/min +- 100ot
4. Otáčíme pomalu šroubem na směs ven nebo dovnitř, tak aby jsme získali největší otáčky.
5. Znovu nastavíme 1300ot/min
6. Zašroubujeme šroub tak aby motor ztratil 100ot/min
7. Vyšroubujeme šroub o 1,5 otáčky od pozice získané v bodě 6
8. Znovu nastavíme volnoběh na 1300ot/min

toto mi přeložil jeden ogar co mi dělal repasi karburátoru podle tothoto návodu sem moto seřídil a šlape supr.takže snad vám to někomu pomuže.
mirbubak
 
Příspěvky: 77
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 08 listopad 2010, 16:55
Bydliště: vsetín

Re: Jak správně seřídit bohatost směsi / zmesi ???

Příspěvekod frijolero » středa 07 září 2011, 19:43

Zdar,

tak se zase po roce peru se serizenim karburace, tu jsem musel kuchnout pac mi protekala. Bohuzel jsem si nezapamatoval pocet otacek na sroubku bohatosti smesi :( a ted nemuzu docilit stavu pred rozebranim. Pokud se drzim navodu tak tocenim sroubku ven se z vychozi polohy otacky nezvysuji, resp. o kolik by se mely zvysit pri vysroubovani o 2 otacky? Celkem tedy 5 otacek od vychozi polohy - a tady uz citim slabnouci tlak pruzinky na tom sroubku. Pri sroubovani dovnit citim, ze motor slabne.

Mno a chova se to tak ze volnobeh je dost nestabilni, otacky jdou dolu klasicky pri dobrzdovani motorem a zmacknuti spojky, treba i o 500. A bud to chcipne hned nebo si to jeste parkrat bouchne. Pokud dobrzduji s plynem tak je to vetsinou ok. Pred tou rozborkou si to pri brzdeni motorem kolem 2000ot/m pekne strilelo do vyfuku a ted ani prd. S nicim jinym jsem nic nedelal. Jo a aby toho nebylo malo tak behem tohohle ladeni mi odesla volnobezka behem sekundy. Zadne naznaky, proste tocila a nejednou ne. Obcas si to teda strejchne, ale nastartovani starterem je nadlooouho :? .

Karbec nadvakrat komplet rozebrany a profouknuty, membrany ok. Falesny vzduch to podle me nema, prirubu mam lepenou a stahnutou paskou uz pres rok. Vzduchovy filtr se nezasere behem jednoho tydne, benzin mam cerstvy a ruce se mi taky nesplasily.. Fakt uz nevim na co sahnout. Na svici jsem teda nekoukal, ale to proto ze nemam pracky z azbestu :_bad: .

Rad privitam jakekoli navrhy..
frijolero
 
Příspěvky: 65
Registrován: neděle 20 červen 2010, 16:07
Bydliště: Vendryně

Re: Jak správně seřídit bohatost směsi / zmesi ???

Příspěvekod mirbubak » středa 07 září 2011, 20:57

pokud ti to před tím střílalo do vyfuku měl si chudu směs.jinak ti poradím nastav si volnoběžné otáčky na 2000ot a potom šteluj šroubkem líp poznáš kdy se ti zvyší a sníží otáčky,ja to seřizoval podle návodu a super vyborně startuje jak teply tak studeny a volnoběh drží taky dobře,karbec mam ale vyčistěny ultrazvukem přetěsněny a mam tam novou membránu se šoupětem a taky sem si koupil novou přírubu.investice se vyplatila :_OK: pokud ti motor špatně reaguje na štelování šroubku odešel s největší pravděpodobností o kroužek ktery je pod ním
mirbubak
 
Příspěvky: 77
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 08 listopad 2010, 16:55
Bydliště: vsetín

Re: Jak správně seřídit bohatost směsi / zmesi ???

Příspěvekod rastakvajanasta » čtvrtek 08 září 2011, 07:55

mirbubak píše:pokud ti motor špatně reaguje na štelování šroubku odešel s největší pravděpodobností o kroužek ktery je pod ním


Tohle jsem měl vědět už dávno, ani mě to nenapadlo. Taky zkusím ten kroužek vyměnit, jsem zvědavej, co to udělá.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Jak správně seřídit bohatost směsi / zmesi ???

Příspěvekod mirbubak » čtvrtek 08 září 2011, 17:11

rasto bohužel samostatně ten kroužek nekoupíš honda ho prodává v cele sadě na přetěsnění karbce stojí něco kolem 600.ogar co mi karbec dělal sa tím zabyvá a říkal že pokud není o kroužek v pořádku motor špatně reaguje na otáčení nebo teměř vubec.schválně dej pak vědět jak si dopadl
mirbubak
 
Příspěvky: 77
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 08 listopad 2010, 16:55
Bydliště: vsetín

Re: Jak správně seřídit bohatost směsi / zmesi ???

Příspěvekod Misak83 » čtvrtek 08 září 2011, 17:24

já jsem ten o-kroužek koupil ale 3x1 je celkem volnej, tak jsem našel, že se dá koupit ještě 2.60x1 nebo 2.50x1.20 tak nevím, kupovali jste ho někdo a jakej rozměr jste koupili?
Uživatelský avatar
Misak83
 
Příspěvky: 30
Obrázky: 11
Registrován: sobota 23 duben 2011, 10:42
Bydliště: Mořkov

PředchozíDalší

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků