kozzy píše:No tak motorka je doma od odborníka, a cvaká dál. Dostalo se mi odpovědi, že tyhle motory takhle prostě cvakaj, že to odstranit nejde. Že takhle tam prostě cvaká to zdvihátkoví šílenství ve víku, a jedinej způsob jak ho trošku utišit, je použít hustší olej nebo nastavit menší vůle ventilů, což mi samozřejmě nedoporučil, a taky to dělat nebudu!
Důvod proč jsem se cvakání tak obával byl ten, že dřív to necvakalo, a poté co jsem si sám "odborně" vyměnit rozvodovej řetěz a vodítka s napínákem, tak se cvakání náhle objevilo.Jelikož sem jen blbej strojař, a žádnej motor sem předtím rozebranej neměl ani neviděl, tak jsem se bál, že jsem něco zpindil. Ale pravděpodobně jen předchozí majitel nastavil ventily tak aby motor necvakal, a když sem já po výměně seřídil ventilovou vůli podle servisní knížky, začal motor cvakat. Doufám!
Toť vše, co vám k tomuto tématu mohu říci. Kdyby jste měli nějaké dotazy, klidně se ptejte.Přes jaro+léto jsem měl víko ventilů sundaný asi 5x. Takže už stíhám odstrojit motorku až k vačce a zpět komplet ustrojit a nastartovat, za méně než 7hodin.
Renegade píše:Ale když už ho máš venku, tak ho klidně vyšisti, vyměň pružinky, namaž a dej zpátky. Nic tím nezkazíš a zas tak drahé to nebude. Dekompresor se snad ani pokazit nemůže. Max se unaví pružinky a pak to může blbnout, nebo se ti tam dostane bordel a špatně vypíná... tohle jsem onehndá opravoval na jednom Dominu. Stačilo provést vyčištění, promazání, dát zpátky a bylo vše v pořádku.... Jakmile dáš zpátky víko ventilů, tak znovu pošteluj ventilové vůle - budou rozhozené... ale to jen na okraj. Když se dostáváš přes horní úvrať na písmenu T (ale pouze jednou za dvě otáčky motoru) tak by měl dekompresor cvaknout... vrátíš se zpátky na značku T a pak šteluješ... jinak budeš mít na ventilu kde je dekompresor špatnou vůli - motorem vždy točit doleva - vymezí se vůle...
Snad ti něco z toho bude vhod... měj se...
en500 píše:Ahojte chlapci citam tu vase prispevky a tom cvakani v motore. Moja skusenost s ktorou som sa stretol ja na svojom domikovy je ta ze to cvakanie vytvaralo vahadlo ktore je medzi ventilom a vackou. Vahadlo je na vlastnej oske a a jeho bocna vola je vystredena pruznou podlozkou. A ja som mal este volu aj medzi tou podlozkou a vickom. A pri prenose pohybu vacky na ventil sa vahadlo posunulo bokom a tuklo o vycko stoho bol ten zvlastny cvakot.Tak stacilo vysrobovat osku a pod hlavicku dat tusim tensiu podlozku nepamatam si to uz presne bolo to asi 3 roky nazpat.Treba tu volu vymedzit len tak aby to nemalo velky bocny posuv.Neviem ci som to napisal aspon trochu zrozumitelne az nie ozvite sa.
Tonda píše:Po vymezení vůle vahadla cvakání přestalo?
berta píše:Nechal jsem nyní vačku i s dekompresorem v Hondě kde jsme se shodli, že to "moje" cvakání by mohla být radiální vůle toho kroužku, který je také vyznačen na předchozí stránce. Je pod ním pružina a tu nechám vyměnit. Uvídím a dám vědět až to bude znovu kompletní.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků